Audit fontossága

Ön
miképp dönti el, hogy az elkészített termék vagy szolgáltatás megéri-e a pénzét?

A probléma

A mai elszabadult világban a piacon a szoftverek, mobilalkalmazások, weboldalak és webshopok minőség-ellenőrzése egy roppant fontos feladat. Ennek oka az, hogy sokak számára a programozó, weboldal- és webshop készítő munkakör jövedelmező ágazatnak tűnik, éppen ezért a megfelelő képesítés nélkül számos vállalkozó szellemű személy belevág a szakmába. Egy ilyen terület beindítása nem igényel túl nagy energiaráfordítást, hiszen nincs szükség drága gépekre, szerszámokra. Elegendő csupán elmenni az önkormányzathoz, kiváltani az egyéni vállalkozást és megfelelő kommunikációval máris megszületik az első biznisz.

Olcsó, gyors, minőségi háromszög

Számos megrendelő talán nem is ismeri az olcsó, gyors, minőségi háromszög ellentmondásait és sajnos nem látja át, hogy a kivitelező, amikor ezt említi, miről beszél. Tehát, ha ezeket az ellentmondásokat egy jó marketingkommunikációba öltöztetik, máris megszületik egy csábító üzlet. A probléma csak ezután kezdődik, hiszen kiderül, hogy a kivitelező nem tud minőségi munkát gyorsan előállítani, pláne alacsony áron.

A programozás felér a „kínai” nyelvvel

Tisztában vagyunk azzal, hogy a megrendelők zöme nem ismeri a programozói nyelvezetet, ezért a megbeszélés alkalmával sajnos nem tudják, hogy úgymond mivel szédítik meg Őket. Éppen ezért a tárgyalás során a képzetlen kivitelező, lazán azt tudja mondani a megrendelőnek, hogy pl. „ezt nem lehet megcsinálni”. Ezekből a típusú megbízásokból keletkeznek a félreértések, bosszankodások, elégedetlenségek és az indokolatlan pénzügyi költekezések.

Korábban írtunk a „világot megváltó” hirdetéskezelésekről az alábbi webcímen:

Piacfelmérés

Elárulom, hogy évek óta kutatjuk a szoftverfejlesztői piacot és számos vállalkozóval léptünk kapcsolatba különböző szoftverfejlesztői kérdések tisztázása miatt. Több esetben találkoztunk olyan kivitelezővel, akinek még sajnos vállalkozása sincs és így végzi a tevékenységét. Ilyen esetekben nem nehéz kitalálni, hogy egy fejlesztési előleg kifizetése után a projekt máris kudarcra lehet ítélve. Sőt, számos esetben találkoztunk olyan kivitelezővel is, aki kikérte magának, amikor szerződéstervezetet kértünk Tőle. Egy másik eset tanulmányozásánál, amikor a fejlesztő a „180 nap alatt megduplázzuk bevételét” marketingfogással kínálta szolgáltatásait, egy kapcsolatfelvételt követően és pár szakmai keresztkérdés után válaszra sem méltatott. Tehát ismét bebizonyosodott, hogy a szakmában van, aki csak a nagy szavakat képviseli, sajnos szakmai tudás nélkül.

A megoldás

Vállalkozásunk célja, hogy a megrendelőket és a kiváló szakmai ismerettel rendelkező programozók becsületét megvédve auditáljuk - azaz szakmai szemmel átvizsgáljuk, más által kivitelezett munkákat. Auditálásunk során alaposan, meghatározott szempontok alapján vizsgáljuk át a weboldalt, amelyről készítünk egy átfogó és érthető írásos szakvéleményt.

Amennyiben úgy érzi, hogy eleget olvasott, készítsen árkalkulációt!

Megtekintem az árakat
Audit fontossága látványkép

Nézzük is mik azok a szempontok, amelyeket a "pince szinttől" kezdve kivitelezési rétegekre bontottunk: 

-1-es réteg, Domain és DNS, Zóna

Egy beregisztrált domain névhez (pl. akarmi.hu) DNS szerver és Zóna konfiguráció is tartozik, melynek a megfelelő beállítása létfontosságú. Ez mit is jelent? Egy hibásan beállított Zóna pl. azt eredményezi, hogy a küldött levelek a Google rendszerében, automatikusan SPAM (kéretlen levél) mappába kerülnek. Ez roppant kellemetlen szituáció, hiszen az ember nem nézegeti minden nap a levelezésében a SPAM mappát és így sajnos súlyos bevételektől eshet el az adott megrendelő. A domain név tekintetében sokszor csak egy incidens esetén derül ki, hogy nem is a megbízó nevén van beregisztrálva az általa megadott domain név, hanem például kivitelező nevén. Ez azért fontos, mert így sajnos a domain név rejtett elbitorlásáról beszélünk.

0-s réteg, szerver

Egy weboldal online működtetéséhez szerver számítógépre van szükség. A szerver beállításának kritikusan fontos szempontjai közé tartozik a válasz ideje, dedikáltsága és maga a hely, ahol van. Éppen ezért a feltérképezésünk során a szervergépnek nagy mennyiségben kisméretű adatcsomagokat küldünk, azért, hogy megnézzük a fentebb említett stabilitást és válaszadási sebességet. Hiszen az instabil működés is eredményez vásárló/látogató elvesztést.

1-es réteg, a szerveroldali programozási forráskód

Jól ismerjük, hogy a piacon léteznek olyan ingyenes pl. weboldal előállításához szükséges keretrendszerek, amelyek harmadik fél részére adatokat szivárogtatnak ki. Az adatszivárgás szembe megy a GDPR szabályzattal. Tisztában vagyunk azzal is, hogy egy nem megfelelően megválasztott szoftvermotor, akár vírus-kódokat is hordozhat, ami rejtett módban fertőzi a látogatók számítógépét. Kiemelt figyelmet fordítunk még arra, hogy a szoftvermotor felépítése milyen mértékben terheli a szerver számítógépet, ami pl. szoftverműködési lassulást, akár szoftver leállást is okozhat. Ennek a nem megfelelő kezelése, a vállalkozásra nézve tényleges kiadásokkal és további kellemetlenségekkel járhat.

2-es réteg, felhasználói élmény és dizájn szempontok

A megrendelő sok esetben nincs tisztában azokkal a kifejezésekkel, hogy reszponzivitás, DOM, felbontás, Kilobájt, színkód, alfa csatorna, png, stb., ami teljesen természetes, hiszen ez a szakember dolga. Az elmúlt években olyan ügyfelek által feltett kérdésekkel találkoztunk, hogy pl. "tényleg nem lehet kihelyezni a weboldalra egy Facebook megosztás gombot, vagy a kivitelezőnek nincs meg a képesítésre rá?" Ön miképp dönti el, hogy mit lehet és mit nem?

3-as réteg, kommunikáció

Ön szerint, hogy helyes? „Nyelvtan óra” vagy „Nyelvtanóra”? Attól, hogy a weboldalán van egy helyesírási hiba, az még nem a világ vége. Viszont meglehetősen kiábrándító egy látogató számára, ha a weboldal hemzseg a helyesírási hibáktól, a nyelvtanilag helytelen kifejezésektől és az érthetetlen mondatoktól. Ez a vállalkozás „igénytelenségéről” árulkodhat, és ismét látogató/vásárló vesztéshez vezethet.

4-es réteg, platformok

Az online téren számos ingyenes lehetőség elérhető, amit a vállalkozások nem használnak ki megfelelően. Például Google Analitycs (látogatottságmérés), Google térkép (megjelenés a térképen), Google Vállalat értékelés, stb. Ön le tudja ellenőrizni, hogy a weboldala regisztrálva van-e a Google rendszerben, esetleg be van-e állítva látogatottsági statisztika, beállításra került-e a weboldalán a Facebook megosztási kép és szöveg, vagy esetleg szerepel-e a Google térképben?

5-ös réteg, SEO

Mit mondanak az Ön számára azok a kifejezések, hogy h1, h2, h3, bekezdés, title, description, keywords? Úgy gondolom semmit, mert ezt a szakembernek a feladata beállítani. Vajon Ön tisztában van azzal, hogy az átvett produktum megfelelően fel van-e paraméterezve? Nem, hiszen ezért bízott meg egy fejlesztőt, hogy ezt a terhet áthárítsa egy szakmailag kompetens személyre.

6-os réteg, jogi megfelelések

Kínos, amikor a fogyasztóvédelem vagy a NAV feltérképezi az oldalt és olyan alapvető kapcsolatba lépési információkat nem lát a weboldalon feltűntetve, ami a vállalkozás átvilágításához elengedhetetlen. Számos esetben találkozunk olyan problémákkal, hogy a Cookie beállításokban fellelhető pl. statisztikázás megtiltására létrehozott rendszer egyáltalán nem is működik.

7-os réteg, rendelkezésreállás

Monitorozó rendszerünk segítségével kimutatást adunk arról is, hogy egy weboldal mikor nem töltődik be. Például azért, mert megállt az üzemeltető szervergép vagy éppen illetéktelen behatolók valamilyen nem kívánatos kóddal szemetelték tele a programot. Sok esetben a megbízó csak akkor kap értesítést, amikor már az ügyfél jelzi, hogy nem töltődik be a weboldal. Sajnos ilyen esetben sokszor visszakövethetetlen, hogy a leállás ideje alatt mekkora kereskedelmi forgalomtól esett el a megbízó.

Ide klikkelve készítsen egy árkalkulációt!

Lássuk az árakat!

contact_phone Lépjen kapcsolatba Velünk!


Kapcsolat  (*kötelező megadni)

*
*

Mielőtt adatait elküldi, kérjük olvassa el a GDPR irányelvekre vonatkozó adatkezelési nyilatkozatunkat. Amennyiben a dobozba pipát helyez, úgy az adatkezelési nyilatkozatot Ön elfogadja és adatait elküldheti.

 - Adatkezelési tájékoztató megnyitásához klikk ide!

 Irodánk

 Elérhetőségünk

E-mail és Web

Címünk

Kovács Krisztina ev.